Thursday, January 7, 2010

Sohvaperunat Kangasalta

Heippati Rallaa Rauhalan tilalta!!

Täällä Liinu Mathilda Kuhlman, alias Limppu Lippakorva.


Arvatkaas siskot ja veljet mitä?!?! Musta on nyt sit tullut nainen!! Joo, ekat juoksut on juostu ja paikat alkaa olla ennallaan... tarkoitan siis sitä vertavuotavaa persikanpuolikasta ei enää ole, vaan taas on paikat normaali koossa! Mä en oikein tiedä haluanko mä enää ikinä kokea tuota! Ihan vaan siksi, että mun rakas poikakaverini, siis toi Lenni Lepakko, oli pois kotoa melkein KUUS VIIKKOO!! Se oli hoidossa äipän siskolla ja sen pojalla Eetulla. Ne on kyllä hurjan mukavia ja sitä Minnaa on hauska välillä kiusata kun se on hiukan säikky, eikä sano koskaan pahasti, hih... mä aina välillä vähän maistan sen sormia tai varpaita ;o) Nih, mutta oli mulla valtava ikävä sitä Lenniä... Se tuli kerran käymäänkin kotona kun äiti ja iskä ajatteli mun juoksun olevan jo loppu. Arvatkaas mitä mulle tapahtu kun näin Lennin? Multa tuli ilopissat ulkoportaille... snif, sit se taas vietin pois mun luota ja sain olla ihan yksin päivät. Onnex kaikki on taas niinku ennen!!

Täällä on ollut todella talviset kelit aina tuolta joulukuun puolivälistä alkaen ja sekös meitä Glennejä pistää laiskottaan!!


Meillä on 'ihan omat' nojatuolit joihin aina käperrytään ja ekaksi tietty kuoritaan suojana olleet pyyhkeet sivuun ;o) Ihan parasta on kuitenkin takkojen lämmitys!! Kyllä mustakin lämpö on kivaa, mutta Lemppu kultani jotenkin erityisesti tykkää elävästä tulesta... tässä tyylinäyte:


Ruokahalu mulla on edelleen varsin hyvä, mutta en enää kovin paljon välitä niistä kakaroiden kuivanappuloista... syön paaaaljon mieluummin samoja natusia kuin Lemppu. Olenhan jo iso tyttö!! Äippä ja iskä sanoo, että mä olen kiltimpi ja kuuliaisempi kuin toi jääräpää irkku... heh, ton mä keksin ihan ite! Eiks ookkin aika hyvä ;o) Noi vanhemmat on alkanu ite leikkaan mun kynsiä ja tahti on ollut yksi kynsi päivässä. Tosin sekin tuottaa tuskaa, mutta saan aika hyvät herkut kun annan sen yhdenkin leikata! Aiemmin en antanut edes koskea tassuihin ja ne vei mut eläinlääkärille missä mulle pistettiin piikillä jotain aivan sairaan paljon väsyttävää ainetta. Sit kun mä heräilin, niin multa oli viety kynnet ja suurinosa ihanista takuista turkissani... silloin päätin, että humala hakuinen toiminta saa kertakaikkiaan päättyä ja annan heidän touhuta asiat täällä kotona... vaikka se olis kuinka vastenmielistä!!

Mitäs vielä... ai niin, me käytiin ihmisveljien, heidän serkkujensa ja Jatsi setän kanssa laavuretkellä tossa lähellä olevan Katajajärven kupeessa ja siellä oli tosi kivaa!! Me oltiin poikien kanssa laskemassa mäkeä ja syötiin myös nami nami makkaraa!!


Lunta on vaan ihan sairaan paljon ja sit sitä piti vielä ravistella puistakin meidän niskaan... tosin suurinosa tais mennä poikien päälle, mutta kuitenkin.


Lenni käy tossa kuvassa hieman ojentamassa Jatsi setää, kun se oli joka kerta ravistamassa tai potkimassa niitä lumia alas puista... Olipa tuo kertakaikkiaan mukava päivä!

Jahas, nyt kun olen tehnyt tän läpimuuron tänne blogiin iskän luvalla, niin lupaan kirjoitella aina joskus jonkun tilannekatsauksen mun edesottamuksista. Meidän kuvia löytyy sieltä multiply:n sivuilta lisää, eli käykää siellä katsomassa myös mun kavereita ja kotia, joka on tosi ihanan näkönen näin talvella ;o)

Karvaisin terveisin,

Liinu Mathilda

1 comment:

Kennel Meomodo said...

Liinu, sähän oot ihan hassu. Mä oon ihan varma, että kun annat leikata kynnet ja harjata turkin, niin saat jotain mielettömiä herkkuja! Vaikka possunkorvan tai jonku saparon. Ja sullakin on kivempi olla, kun turkki ei oo takussa, eiks niin?

Tiedän että välillä kannattaa vähän vänkäillä, mut tää ei oo se kohta:)