Sunday, July 14, 2013

OULU KV 13.7. - Murray ja Tinksu voittivat!

Niinkuin jo aiemmin kirjoitin, luulin että lähdettiin Kokkolasta kotia kohti, mutta mentiinkin niin pitkälle kuin Ouluun, niin kaukana en ookaan ikinä aikaisemmin ollut. Siellä oli kansainvälinen koiranäyttely, tuttu juttu siis!

Tinka ja Taimi, Brunon sisko
Tutustuin Oulussa heti Taimiin, Brunon siskoon. Se oli kyllä aika hassu tyttö, melkein jopa tykkäsin siitä ;) Äippä kertoi, että me ollaan menossa Taimille ja Untolle kylään ensi kuun alussa. Mä en uskalla ton Kokkolan reissun jälkeen ees ajatella mitä tapahtuukaan Siilinjärvellä niitten kanssa.. no, kaikki aikanaan!

Taimi on söpöliini
Mutta arvatkaas mitä! Siellä Oulussa oli kylmä! Siis äipän mielestä, mulle tämä ilma oli oikein sopiva;) Ei tullut niin hiki kuin parina aikaisempana päivänä. Mä kyllä ihmettelen noitten ihmisten kylmettymistä, niillä oli bileet Ulliksen (siis Taimin äipän) teltassa, eväät ja kaikki! No, ihmiset on välillä hassuja ;)
Kehän odottelua
Ekana kehässä oli tietty pojat. Junnuissa oli Pajantick Brave Star "Murray" ja avoimessa luokassa Taramont Owain. Molemmat saivat ERI ja SA sekä voittivat luokkansa. Paras uros oli kuitenkin Murray! Onnea:)

Murray JUN ERI1, SA PU1, SERT- T. Owain PU2, CACIB
Sitten olikin tyttöjen vuoro. Ekana meni tietty Taimi, kun se on vielä junnu. Mua kyllä jo vähän hermostutti, odottaminen ei kuulu mun vahvimpiin lajeihin...

Taimi 

Taimi seisoi hienosti! JUN EH, JUK1
Taimi oli erittäin hyvä koiruus ;) Mä kyllä kovasti toivoin sille sertiä, kun en enää ite voi niitä kuulemma vastaanottaa... toisen kerran sitten. Vaikka siellä Iisalmessa! On se sen verran näppärä pakkaus.. vaikka ehkä vähän puolueellinen oonkin ;)

Tinka, Marfidal Cream Tea. Tuomari Vesa Lehtonen.
Tinka VAL ERI1, SA,  PN1, CACIB
ROP-kehässä Murray ja minä

Murray voitti ;)
Rotunsa paras oli siis tällä kertaa Murray, joka sai myös ekan sertinsä, loistojuttu! Minä olin sitten VSP, sain ruusukkeet ja pokaalit ja kaikkea! Meidän ihmisillä (ainakin niillä jotka ei ollu jännittäny kehää) oli niin kylmä, että sitten mentiinkin telttaan lämmittelemään. Tai siis mä jouduin siitäkin hommasta ulkoruokintaan.. pidin liikaa meteliä häkissä, niin mun häkki siirrettiin ulos. Mutta ei se mua haitannu, siitä mun häkin ohi kulki tosi monta Fannin näköistä collieta, sain sanoa niillekin suorat sanat. Ne on kuitenkin jotain kaukaista sukua Fannille..

Murray jäi odottelemaan ryhmäkehää ja me lähdettiin ajelemaan takaisin Kokkolaan. Siellä se Bruno mua jo oottikin, tai en nyt tiiä kuinka innoissaan se oli, mutta kuitenkin. Yö nukuttiin Kokkolassa ja parit painitkin ehdittiin vielä vetää, ennenkuin lähdettiin äipän kanssa jatkamaan matkaa. Mua jo melkein hirvitti, että minne ihmeeseen me mennään seuraavaksi.

Huokaisin helpotuksesta, kun auto pysähtyi Valkealahteen. Me oltiin siellä ihan kahdestaan äipän kanssa ja mä sain vaan nukkua ja nukkua.. ilman että välillä ois pitäny riehua ;) Tosin taisin nähdä vielä Brunosta ja muista uusista kavereista unta, kun kuulemma mun jalat sätki ja mä hytkyin ja riehuin yksikseni, unissani. Mä en kyllä tota siis usko... Te saatte päättää itse :)

Tinka




No comments: