Sunday, October 3, 2010

Syksymetsä

Nyt on muuten jo syksy, ootteko huomanneet? Me oltiin Tinkan kanssa tänään metsäretkellä, tai tietty äippäkin oli kun ei meitä kahdestaan päästetä (aika epistä..). Mutta joka tapauksessa, oltiin siis pitkällä metsälenkillä, tälläsillä retkillä me puhalletaan aika hyvin samaan hiileen, eli siis mennään samaan suuntaan jne ettei äipän kädet repee, hih!

Tinka on ihan hassu, kun sen pitää tulla aina haistelemaan samaa paikkaa mun kanssa. Se ei ihan vielä tajuu ettei toisten koirapostia saa lukea. Yritin valistaa sitä asiasta niin, että pissaisin sen päälle, mitäs tulee väliin sähläämään. Äippä ehti tällä kertaa väliin, tais jotenkin aavistaa et mitä mun päässä liikkuu. Se taitaa tuntee mut jo ihan liian hyvin!


Tinkalle kaikki on vielä uutta ja ihmeellistä, eihän se oo koskaan syksyä nähny. Se sai jonkun ihme hepulikohtauksenkin kesken lenkkiä, se vaan loikki ja kieriskeli lehtikasassa, ihan pimee siis toi mun systeri. Mä en ainakaan myönnä että olisin ollu yhtään samanlainen joskus kun mäkin oon kuulemma ollu pieni. Mä oon kyllä ihan varmasti ollu ainakin ees vähän viisaampi.

Mutta kivaa meillä oli joka tapauksessa, Tinkakin jaksoi hienosti koko lenkin. Vähänkö ois alkanu ottaa päähän jos se ois jääny jumittaa jonnekin...  Mitenköhän Tinkalle käy kun tulee talvi? Sehän ei oo koskaan nähny lunta. Jos ens talvena tulee yhtä paljon lunta kuin viime talvena, niin täytyy olla varovainen ettei Tinka häviä lumeen, ei se nyt siihen mennessä ihan aikuisisoksi ehdi kasvaa. Mutta ei murehdita sitä vielä, vaan nautitaan syksystä ja ihanista lenkeistä!

Romeo

No comments: