Monday, October 26, 2009

Terkkuja "pienoisen" tauon jälkeen Rauhalan tilalta Kangasalta

Heippadi hei kamut, Lenni täällä!!

Edellisellä kerralla kun kirjoitin täällä, niin mulla ei vissiin ollut tuota pimua kaverina!?!? No, nyt se on kuitenkin ollut meillä sulostuttamassa MUN päiviäni jo noin 7 kk ;o) Alkuun olin todella ihmeissäni siitä pienestä piraijasta, joka aina välillä sammu melkein mihin sattui. Iskä ja äiti aina sanoi, että sitä ei saa häiritä kun se nukkuu... Nyt on kyllä kaikki mennyt ihan päälaelleen: MÄ en saa KOSKAAN nukkua rauhassa vaikka kuinka väsyttäis, jos toi pimu haluaa kuitenkin temuta tai musia. Eipä ole äiti tai isi kieltämässä, ei. Jokseenkin epäreilua! No, jos nyt ihan rehellisiä ollaan, niin ei se mua kauheesti haittaa, kun mä rakastan tätä typyä oikein kovasti! Ai niin, sen nimi on muuten Liinu Mathilda tai Liinu Lippakorva tai Limppu, kuten noi ihmiset sitä yleensä kutsuu. Joskus kun Liinu lenkillä ollessa kastuu kunnolla, niin munkin mielestäni sille annettu nimi on varsin kohdallaan: Rottatyttö. Hih!

Nimistä tulikin mieleeni, että munkin nimi on hieman muotoutunut ton Limpun tulon jälkeen... noi kutsuu mua aina välillä Lenni Lepakoksi... rimmaa kuulemma hyvin yhteen Liinu Lippakorvan kanssa. Mun mielestä Lemppu ja Limppu on paremmat! Limppu olis taatusti nimensä muotoinen, jos se sais niin paljon ruokaa kuin se haluaa... sillä pimulla on aivan LOPUTON nälkä!! Mä en voi mitenkään tajuta miks kaikki kurkut ja porkkanatkin täytyy syödä!? Ei tulis mulle mieleenkään!! Hee hee, äiti ja isi saa melko usein harmaita hiuksia mun ruokieni kanssa... lähinnä siksi, että suurin osa kuivanappuloista löytyy Liinun mahasta, jos vaan vähänkään silmä välttää... Se on muuten tosi kova typy: ei oo edes vähänkään hämillään siitä metelistä joka nousee kun se on syönyt 2 dl mun nappuloita ;o) Se vaan painelee keittiön pöydän alle ja esittää menevänsä piiloon, mutta oikeesti se menee sinne katsoon jos löytyis jälkiruokaa! Mä luulen, että mun hyvä kaveri Aku, joka on kultainennoutaja, on maailman ahnein ruokailija ja Liinu on kyllä siinä listassa varmasti hopeella!! Liinu painaa jo vissiin sellaiset ainakin 17 kg, eli siitä on ihan tosissaan vastusta noissa painitouhuissa.

Muistatte varmaan mun aivan upeen vaaleen vöökin?! No, se on kyllä supistunut ihan pieneen tupsuun takaraivolla. Liinu on nimittäin repinyt mun tukan pois!! Mulla on kyllä aivan mahtava turkki muuten... niin karkee, että iskä on monta kertaa meinannut tehdä siitä patasuteja. Kai ne sit jotain syötävää, kun kuulostaa niin ruualta... yäk, karvasta ruokaa!? Meillä oli muuten aika vinkee vieras viime viikonloppuna: 9 vkon ikäinen käppänä nimeltä Aku! VÄHÄNKÖ mä olen onnellinen, että se oli meillä!! Mä pidin sille hetken seuraa, mutta sit tajusin, että se on samaa lahkoa sen pienen piraijan kanssa joka Liinu oli meille tullessaan... muutaman neuvoa antavan murahduksen jälkeen sain olla varsin rauhassa ja arvatkaapa mitä? Tää on IHAN parasta: se pieni piraija-käppänä oli ihan kokoajan Limpun kimpussa!! Ai että mä nautin!! Se sai tuta oikein kunnolla mitä mä sain kärsiä monta viikkoa sen toimesta ;o) Meitsi vaan makaili sohvalla ja sängyllä poikien paijattavana. Toiseksi paras juttu olikin just tuo... eli pojat (Eikka, Jami ja Anton) leikki lääkärileikkejä ja mä olin potilas! Enpä ole hetkeen saanut yhtä paljon täysin jakamatonta huomiota niin asiantuntevilta lääkärinaluilta. Ei tainnut paljon tauteja jäädä hoitamatta... ainakin muistaisin, että mulla oli useampi kasvain joita sit asiantuntevasti leikeltiin pois, sain useamman ihanan hieronnan, nautistkelin kirputuksista ja ainakin kymmenestä muusta erikoishoidosta joita ne mulle teki ihanan pehmeellä parisängyllä. *Huokaus*, tulispa pian toinen samanlainen viikonloppu!!

Jahas, nyt taitaa olla taas aika jatkaa askareita, joten kuullaan ja nähdään taas pian!! Liinu käski kertoa kaikille siskoille ja veljille terkkuja!! Mun piti muuten laittaa tänne muutama kuva, mutta jotain hässäkkää oli kuvan lisäämisessä, joten menkää katsoon kuvia sinne multiply sivuille!!

Rakkain talvenodotusterkuin,

-lemppu- ja alamaiset (tietty isi on alfa, mutta muuten ;o))

No comments: